تبیان، دستیار زندگی

 واکنش ولایتی نسبت به اظهارات نتانیاهو

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در واکنش به اظهارات نتانیاهو در سازمان ملل گفت: این اظهارات قابلیت پاسخ دادن ندارد و حرف نامربوطی است که چنین آدمی بدون موازنه‌های عقلی بیان می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علی اکبر ولایتی
علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با رئیس موسسه مطالعات بین‌الملل و استراتژیک دانشگاه پکن در مورد اظهارات اخیر نتانیاهو نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران در منطقه تورقوزآباد گفت: خیلی عجیب است که یک چنین فرد مجنونی که بر یک کشور غاصب حاکم است، این طور حرف می‌زند. شاید نفرین فلسطینی‌ها موجب شده چنین آدمی بدون موازنه‌های عقلی حرف‌هایی بزند که همه دنیا به او بخندند.

وی تصریح کرد: در یک سالی هم روی مقوا عکسی کشیده و گفته بود، این بمب اتمی ایرانی‌ها است و همه به او خندیدند. لذا قابلیت ندارد که پاسخی داده شود. زیرا حرف، حرف نامربوطی است و کسی به آن توجهی نمی‌کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره اینکه ولایتی و طرف چینی هر دو اذعان داشتند که آمریکا دشمن مشترک آنها است، گفت: آمریکا به دلیل هژمونی و زیاده‌خواهی هایی که دارد هر کشوری که با رای خارج از عقل رئیس جمهور آمریکا مخالفت می‌کند، مورد تحریم قرار می دهد در حالی که توجهی ندارد این کار نوعی خودزنی است.

ولایتی تصریح کرد: آمریکا با این کار خودش را منزوی می‌کند همانطور که در مجمع عمومی هم نشان داده شد که منزوی است در شورای امنیت تلاش داشت مسئله ایران را مطرح کند، موافقت نکردند. آنها دلشان نمی‌خواهد در غرب آسیا کشور قدرتمندی مانند ایران و در شرق کشوری مانند چین حضور داشته باشند.

وی افزود: ایران و چین با توجه به استقلال قدرت و توانمندی‌هایی که دارد مانع از نفوذ آمریکایی‌ها و کسانی که می‌خواهند استقلال‌شان را به مخاطره بیندازند، می‌شوند.

ولایتی همچنین در مورد دیدار خود با رئیس موسسه مطالعات استراتژیک دانشگاه پکن گفت: هدف اصلی از این دیدار و سفر تقویت ارتباط علمی و تکنولوژی بین دانشگاه آزاد و چین است و به دنبال این هستیم که یک مرکز مطالعات مشترک هم در پکن و هم در ایران داشته باشیم که با یکدیگر تبادل نظر و استاد و دانشجو داشته باشند.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌ها و مشکلاتی که برای اساتید و دانشجویان ما ایجاد می‌کنند، با این کار نشان می‌دهیم که محدودیتی برای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و ما هم با روسیه و چین و در آینده هم با دیگر کشورها روابطمان را برقرار می‌کنیم.
منبع: خبرگزاری ایسنا